Supermamman...

...har inte ett skinande rent hem, ingen fet plånbok & inga superkrafter. Men ÄLSKAR livet!

söndag 23 maj 2010

Ooops..

Såg att jag inte bloggat sen i tisdags.. Hmmm ska försöka komma ihåg vad jag gjort sen sist ;)

I onsdags va ju jag å stora sis i jkpn å fixa 60 års present till pappa! Skönt att komma iväg lite själv, utan barnen!

I torsdags slutade Benny vid lunch så vi åkte in till Värnamo å köpte en ny förrådsdörr till garaget, hem å klippte gräsmattan å vidare hem till mor å far på en snabbfika!

Fredag förmiddag städade jag huset å rensade lite land... barnen var på sitt jävligaste humör ;) å tetades med nåt hela tiden. Efter lunchen skulle lillan sova så då fick hoppa i vagnen så jag å Wille kunde passa på å köpa "fredagsmys"... träffade Anna, Noah å Molly på Q8 så barnen köpte en glass å så gick vi till lekparken... Efter att Alicia fått sova en stund å prinsen leka av sig så var alla på strålande humör igen! Handlade lite hamburgare som vi grillade på kvällen *mums*

I går, lördag var det ju kanonväder så vi började dagen med en familjepromenad! Sen va vi ute heeela dagen å fixade med garaget å busade! *HÄRLIGT MED LITE FÄRG* kan behövas för å känna sig lite fräsch! På eftermiddagen hämtade vi mor o far, lagade kycklingpaj! På kvällen blev sessan lite mosig så vi tog tempen, jupp hon hade feber :( Fick en alvedon innan sängen! Hoppades på att det bara var tänder som spökade men icke :( Vid halv 12 vaknade hon å var BRÄNNHET!! jätteledsen stackarn! Mer alvedon å sen fick ligga mellan mamma å pappa! (hatar när de har sååå hög feber, vill ha dom nära för att ha koll på läget).

Ingen förbättring på morgonen så den tilltänkta resan som jag å Benny skulle gjort till Ullared blev inställd! Barnen skulle vart hos mor å far... men skulle ALDRIG lämna bort sjuka barn! Man kan åka till ullared en annan gång!!
Så idag har det inte blivit gjort så mycket, lillnöten har ju knappt orkat med sig själv, å storebrorsan som stod å ropade -"Alicia, kom å spring med mig!!"
Satte mig på altanen i solen innan när barnen somnat, så skönt! Benny rev ner en vägg på garaget MYRINVASION!!!! Faaan så äckligt, kröp i hela mig! Bläää!

Nä nu ska jag snart knyta mig, e trött trots att jag sov en stund idag på dagen när Alicia sov :)

Kramelikram...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida